Inici > Notícies > L’ESCOLA JUDICIAL DEL CGPJ, EL CATEDRÀTIC CACHÓN I LA FUNDACIÓ PASQUAL MARAGALL, PREMIS PROCURA 2019

Notícies

Notícies - L'ESCOLA JUDICIAL DEL CGPJ, EL CATEDRÀTIC CACHÓN I LA FUNDACIÓ PASQUAL MARAGALL, PREMIS PROCURA 2019

L’ESCOLA JUDICIAL DEL CGPJ, EL CATEDRÀTIC CACHÓN I LA FUNDACIÓ PASQUAL MARAGALL, PREMIS PROCURA 2019

El Col·legi de Procuradors de Barcelona (ICPB) va celebrar el darrer dijous, 16 de maig, la 7a edició dels Premis Procura, uns guardons que distingeixen anualment aquelles persones físiques o jurídiques que fan possible una justícia millor i alhora premien la tasca social d’una entitat sense ànim de lucre. El guanyador del Premi Procura – Trajectòria Professional va ser Manuel J. Cachón Cadenas, catedràtic de Dret Processal de la UAB, mentre que el Premi Procura – Anual va reconèixer la tasca formativa de jutges i magistrats de l’Escola Judicial del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). Per últim, la Fundació Pasqual Maragall va ser distingida amb el Premi Procura Solidari, dotat amb 3.000 euros, per la seva valuosa recerca contra l’Alzheimer. Els guardons es van lliurar en un acte presentat per la periodista Elisenda Camps a l’Hotel Sofia Barcelona, en el marc de la celebració de Sant Iu, patró dels procuradors.

El lliurament de premis, en el qual van assistir nombrosos operadors jurídics i autoritats del sector com Jesús Barrientos, president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), Antonio Viejo, secretari general de l’Administració de Justícia del Ministeri de Justícia o Patrícia Gomà, secretaria de relacions amb l’Administració de Justícia de la Generalitat, va ser l’últim acte de l’actual Junta de Govern del Col·legi de Procuradors de Barcelona, que arriba aquest mes de juny a la fi del seu mandat amb la convocatòria de noves eleccions. Així, van ser els darrers Premis Procura d’Ignacio López Chocarro, que ha estat el degà de la procura barcelonina durant els últims vuit anys i que es va acomiadar dels assistents en un discurs molt emotiu juntament amb la resta de membres de la Junta.

Perfil dels premiats

Premi Procura – Trajectòria Professional 2019:
Manuel J. Cachón Cadenas

El premi reconeix la seva brillant trajectòria acadèmica en l’àmbit del dret i alhora el seu vincle amb el col·lectiu de procuradors en molts projectes legislatius, divulgatius i formatius. El guardó també distingeix la seva tasca d’investigació en l’àmbit de l’execució processal civil, la teoria general del procés judicial i la Història del Dret Processal. Cachón és també reconegut pels diversos llibres de referència que ha publicat i per la seva participació en l’elaboració de nombrosos treballs prelegislatius.

Premi Procura – Anual 2019:
Escola Judicial del CGPJ.

El premi reconeix la valuosa tasca formativa de l’Escola Judicial durant més de dues dècades, coincidint amb el 25è aniversari de la modificació de la Llei Orgànica del Poder Judicial que va atribuir al Consell General del Poder Judicial (CGPJ) la competència en matèria de formació de jutges i magistrats. Aquest òrgan ha esdevingut un referent per la seva independència respecte les esferes legislativa i governamental. El guardó distingeix particularment la trajectòria de la seu de l’Escola Judicial a Barcelona inaugurada el 1997, que ha ressaltat per la constant modernització en els seus continguts i per les seves metodologies docents, que l’han convertit en un centre de referència internacional.

Premi Procura – Solidari 2019:
Fundació Pasqual Maragall

El premi reconeix la tasca de recerca de més d’una dècada per descobrir la cura de l’alzheimer i aconseguir un futur en què l’envelliment s’associï a experiències positives. La Fundació, que actualment compta amb més de 20.000 socis, disposa d’un equip d’investigadors de primer nivell i del BarcelonaBeta Brain Research Center, un institut de recerca de referència internacional de Barcelona que és reconeguda per la seva tasca solidària.

  • Conferència sobre la Llei de Morositat i la Procura

    Notícies - Conferència sobre la Llei de Morositat i la Procura
  • ELS PROCURADORS I EL DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA ACORDEN GARANTIR L´ASSISTÈNCIA JURÍDICA GRATUÏTA

    Notícies - ELS PROCURADORS I EL DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA ACORDEN GARANTIR L´ASSISTÈNCIA JURÍDICA GRATUÏTA
  • Compareixença del degà al Congrés dels Diputats

    Notícies - Compareixença del degà al Congrés dels Diputats
  • Ampliem la presència digital del Col·legi

    Notícies - Ampliem la presència digital del Col·legi
  • «LA TEVA SIGNATURA \u00c9S ARA, M\u00c9S QUE MAI, IMPRESCINDIBLE!!!»

    Notícies - "LA TEVA SIGNATURA u00c9S ARA, Mu00c9S QUE MAI, IMPRESCINDIBLE!!!"
  • Trobada institucional de l’Il·lustre Col·legi de Procuradors dels Tribunals de Barcelona amb l’ICAB

    Notícies - Trobada institucional de l’Il·lustre Col·legi de Procuradors dels Tribunals de Barcelona amb l’ICAB